Απρ
23

Η Νατάσσα Αναγνώστου μιλάει στο All4fun για τον "Ερωδιό"

Ο Ερωδιός είναι ένα ψυχολογικό δράμα που βουτάει στα βάθη της ανθρώπινης ψυχής. Πέντε ήρωες καλούνται να αντιμετωπίσουν τους δαίμονές τους με φόντο ένα ψυχιατρικό ίδρυμα. Σχέσεις και όρια δοκιμάζονται με συνέπειες καταστροφικές μα συνάμα λυτρωτικές.
Πόσο απέχει η αγάπη από την απέχθεια; Πόσο εύκολα χωράει κανείς στην εξάρτηση; Πόση διαύγεια περιέχει τελικά μέσα της η παράνοια;
 
Η συγγραφέας και σκηνοθέτης της παράστασης Νατάσσα Αναγνώστου μιλάει στο all4fun.
 
-Σχολή καλών Τεχνών, τμήμα θεατρικών σπουδών, γράφεις, σκηνοθετείς, παίζεις.  Ποια είναι η Νατάσσα;
 
Όλα αυτά μαζί και ακόμα περισσότερα. Κανένας άνθρωπος εξάλλου δεν είναι μόνο ένα πράγμα. Είμαι καλλιτέχνης και αυτό έχει από μόνο του μία ευρεία σημασία. 
 
-Πως ξεκίνησε η περιπέτειά σου με την υποκριτική και το θέατρο;
 
 Από τη στιγμή που άρχισα να ανακαλύπτω τον εαυτό μου κατάλαβα πως αυτό ήθελα να κάνω. Το θέατρο ανέκαθεν ήταν για μένα τρόπος έκφρασης και επικοινωνίας. Επέλεξα το τμήμα Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πελ/σου για να σπουδάσω Υποκριτική - Σκηνοθεσία και μετά την αποφοίτηση μου ξεκίνησα να δουλεύω ως ηθοποιός.
 
-Αυτή την περίοδο ανεβαίνει η παράσταση "Ερωδιός" που την έχεις γράψει και πρωταγωνιστείς επίσης.  Τι ήταν αυτό που σε ενέπνευσε στην συγγραφή και επέλεξες να την ανεβάσετε;
 
Η ψυχή , οι ανθρώπινες συμπεριφορές, τα συστήματα μέσα στις σχέσεις καθώς και η διαδρομή του ανθρώπου προς την ανακάλυψη , την αυτογνωσία και την αποδοχή είναι θέματα που πάντα με ενδιέφεραν πολύ. Αγαπώ την επιστήμη της ψυχολογίας και έτσι βρίσκω τρόπους και αφορμές να μπαίνω όλο και πιο βαθιά στο θέμα με διάβασμα, ενημέρωση, σεμινάρια, προσωπική δουλειά κτλ.
Ο άνθρωπος την περίοδο της κρίσης κατάφερε κάτι πολύ θετικό. Έκανε στροφή προς τα μέσα, στο ''εγώ'' . Η οικονομική δυσχέρεια, η κρίση που εξελίχθηκε σε κοινωνική και προσωπική, φώτισε βαθιά προβληματικές συμπεριφορές και αντιλήψεις που μέχρι πρότινος ήταν καλυμμένες με αφθονία υλικών αγαθών καθώς και ξεχασμένες από το αέναο κυνήγι του πλούτου.
Ο Ερωδιός ξεσκεπάζει βίαια τέτοιες συμπεριφορές και τις καθρεφτίζει στους θεατές.
 
-Ποια είναι η πλοκή του έργου;
 
Βρισκόμαστε σε ένα ψυχιατρικό ίδρυμα, στην επαρχία, το οποίο διοικεί μια αριβίστρια και αλαζονική Διευθύντρια. 
Παρακολουθούμε την ζωή τριών ανθρώπων: της Χριστίνας, μιας αυστηρής νοσηλεύτριας , της Μυρτούς που ζει μέσα στο Ίδρυμα και ενός δημοσιογράφου που κάνει μια έρευνα για λογαριασμό της εφημερίδας όπου εργάζεται. Μέσα από την καθημερινότητά τους ξεδιπλώνεται και αποκαλύπτεται μια σωρεία μυστικών με ολέθρια αποτελέσματα.
 
-Ποιος είναι ο ρόλος σου στην παράσταση;
 
Υποδύομαι τη Χριστίνα. Μια απόμακρη, επικριτική και ελεγχομανή υπάλληλο/νοσηλεύτρια του Ιδρύματος η οποία είναι υπεύθυνη σχεδόν για όλα εκεί.
 
-Πως προσέγγισες τον ρόλο σου;
 
Είχα κάποιες δυσκολίες στην αρχή. Με τη βοήθεια της Μελίνας Σκούφου που έκανε τη σκηνοθεσία και μέσα από αυτοσχεδιασμούς κατάφερα να προσεγγίσω τον αυστηρό χαρακτήρα της Χριστίνας. Την μελέτησα, την ανέλυσα και κατάφερα να την δικαιολογήσω και να την συμπονέσω. Πλέον τρέφω συμπάθεια για εκείνη. Είναι η σκοτεινή πλεύρα που όλοι έχουμε μέσα μας.
 
-Τα πρόσωπα που εμφανίζονται στο έργο υπήρχαν στο μυαλό σου από την αρχή της δημιουργίας του;
 
Όχι όλα. Υπήρχαν οι 3 βασικοί ρόλοι στην αρχή. Η Χριστίνα, η Μυρτώ και ο Μιχάλης. Οι άλλοι δυο(της Διευθύντριας και της μάνας) γράφτηκαν μετέπειτα για να βοηθήσουν την πλοκή και να στηρίξουν το έργο δομικά.
 
-Τι δυσκολίες αντιμετώπισες στην συγγραφή και στο ανέβασμα του έργου;
 
Στη συγγραφή δεν αντιμετώπισα ιδιαίτερες δυσκολίες, μόνο δημιουργικές ανησυχίες. Το ανέβασμα του έργου είχε τις τεχνικές δυσκολίες που αντιμετωπίζει κάθε ομάδα και κάθε ηθοποιός. Τίποτα περισσότερο.
 
-Μόνιμη συνεργασία με τον θίασο "Εν εξάλλω" πως προέκυψε αυτή; Ποιος είναι ο ρόλος σου στην ομάδα;
 
Ο θίασος '' Εν εξάλλω '' δημιουργήθηκε τον Φλεβάρη του 2013 και λίγο αργότερα ενσωματώθηκα και εγώ. Αποτελείται από μια ομάδα ταλαντούχων ανθρώπων με κοινό όραμα και στόχο. Νιώθω ευγνώμων που είμαι μέλος του θιάσου '' Εν εξάλλω '' καθώς σκοπός μας είναι μόνο προσεγμένες και επίκαιρες δουλειές με σεβασμό πάντα προς το θεατή.
 
-Πως αντιμετωπίζεις τις κριτικές, θετικές και αρνητικές;
 
Θα ήταν ουτοπικό και αναληθές αν απαντούσα το κλισέ πως τις αντιμετωπίζω καλά είτε είναι αρνητικές είτε θετικές. Προφανώς και οι αρνητικές κριτικές με αποσυντονίζουν και με πληγώνουν. Αυτό δεν σημαίνει όμως πως δεν τις εκτιμώ όταν έχουν βάση και μπορούν να σταθούν αφορμή ώστε να γίνω καλύτερη ή στοχεύουν στην εξέλιξή μου. Οι θετικές κριτικές είναι μια αγκαλιά , ένα χαμόγελο και μια επιβράβευση. Μέχρι εκεί όμως. Οι αρνητικές είναι αυτές που θα ενεργοποιήσουν την σκέψη σου, το πείσμα σου και την κριτική σου ικανότητα.
 
-Τι σημαίνει θέατρο για σένα;
 
Είναι ο λόγος για να σηκώνομαι κάθε πρωί από το κρεβάτι. Είναι αυτό που με χαρακτηρίζει, είναι το σπίτι μου.
Είναι ο χώρος που μπορώ να είμαι ο εαυτός μου και να επικοινωνώ άριστα. 
 
-Νιώθεις ποτέ ανασφάλεια μέσα σε έναν τόσο ανταγωνιστικό χώρο;
 
Οι άνθρωποι είναι ανταγωνιστικοί και έτσι κάνουν και έναν χώρο. Είχα την τύχη μέχρι τώρα ,ως επι το πλείστον, να συνεργαστώ με ανθρώπους διόλου ανταγωνιστικούς, μα συνεργάσιμους, δοτικούς και συνοδοιπόρους.
Η ανασφάλεια προβάλλει δικά μας κενά και ελλείμματα. Όσο ανταγωνιστικός και να είναι κάποιος, δεν μπορεί να μου προκαλέσει ανασφάλεια αν εγώ γνωρίζω ποια είμαι και τι κουβαλώ.
Οπότε, για να σου απαντήσω, ανασφάλεια νιώθω όταν εγώ είμαι ελλιπής κάπου, όταν κάτι μέσα μου δεν έχει στέρεα βάση.
 
-Τι επιθυμείς για τον εαυτό σου σε 10 χρόνια από σήμερα;
 
Υγεία και δημιουργία.
 
& Αναλυτικές λεπτομέρειες για τους συντελεστές και τις ημέρες της παράστασης ακολουθούν στον σχετικό σύνδεσμο:
 
Του Περικλή Μπίκου, 24/4/17