Tο πρόσωπο της εβδομάδας

Φεβ
18

Το πρόσωπο της εβδομάδας: Νικορέστης Χανιωτάκης - Ηθοποιός / Σκηνοθέτης

Αρχικά μπερδεύεσαι για το πώς πρέπει να τον πρωτοχαρακτηρίσεις. Περισσότερο ηθοποιό, περισσότερο σκηνοθέτη, και τα δύο εξίσου; Ή μήπως επίσης ψυχολόγο και αθλητικό συντάκτη; 
 
Και αυτό από τη στιγμή που μέσα σε όλα ο Νικορέστης Χανιωτάκης εκτός από υποκριτική, σκηνοθεσία έχει προλάβει να σπουδάσει ψυχολογία και αθλητική δημοσιογραφία, την οποία μάλιστα εξάσκησε για τρία χρόνια.
 
Ξαφνικά, όμως, έφτασε ένα πρωί στην Sportday όπου δούλευε και πήρε την απόφαση, η οποία έμελλε να σηματοδοτήσει τη μετέπειτα πορεία του. Και η είσοδος στο θέατρο Τέχνης ήταν μάλλον μια λογική εξέλιξη.
 
Όλα όμως, με τα οποία έχει ασχοληθεί ή πρόκειται ν’ ασχοληθεί στο μέλλον έχουν μια κοινή συνισταμένη, όπως παραδέχεται στο All4fun: 
Φεβ
06

Το πρόσωπο της εβδομάδας: Ιφιγένεια Μακρή - Ηθοποιός

Oι υπέροχες στιγμές στην ερασιτεχνική ομάδα του Πανεπιστημίου σε συνδυασμό με τις σημαντικές γνωριμίες ήρθαν να επαληθεύσουν μια επιλογή, η οποία ουσιαστικά έμοιαζε αυτόματη. Άλλωστε το θέατρο ανέκαθεν της άρεσε.
 
Και αφού η Ιφιγένεια Μακρή τελείωσε τις σπουδές της στην αρχαιολογία και την ιστορία τέχνης πήρε την απόφαση να  γίνει ηθοποιός.

Για να βρίσκεται πια εκείνη στη σκηνή και να μην παρακολουθεί μόνο παραστάσεις, ξαφνιάζοντας παράλληλα τον εαυτό της και πηγαίνοντας πιο πέρα από εκεί που η ίδια περιμένει. 

Μέσω της υποκριτικής μπορεί να είναι σε μια διαδικασία συνεχούς αναβρασμού και έκρηξης δημιουργικότητας, που συνδέεται και με την επιθυμία της να ασχολείται παράλληλα με πολλά διαφορετικά πράγματα. 
Ιαν
26

Το πρόσωπο της εβδομάδας: Ξανθή Γεωργίου - Ηθοποιός

Η αρχαιολογία είναι μια αυτόνομη επιστήμη που σίγουρα της ταίριαζε. Ακόμα περισσότερο, όμως, της ταίριαζε η υποκριτική. Γιατί είναι η επιστήμη εκείνη, που της βρίσκει τον τρόπο να καθαρίζει τη ψυχή της από τη σκόνη της καθημερινότητας…
 
Και η φετινή θεατρική επιλογή της Ξανθής Γεωργίου τη δίνει την ευκαιρία να λυτρώνεται πάνω στη σκηνή, ακούγοντας τα γέλια του κοινού στο “Δείπνο Ηλιθίων” του Francis Veber. 
 
Μια από τις κωμωδίες της χρονιάς, που παρουσιάζεται με μεγάλη επιτυχία στο Θέατρο Κάππα σε σκηνοθεσία Σπύρου Παπαδόπουλου.
 
“Το θέμα είναι σαν σου κλείνει το μάτι λέγοντας μήπως τελικά εσύ είσαι ο ηλίθιος όταν χαρακτηρίζεις κάποιον άλλον ηλίθιο; Κι ας μη ξεχνάμε ότι η ηλιθιότητα ελλοχεύει παντού”, αναφέρει στο All4fun για το πώς αντιλαμβάνεται το "Δείπνο Ηλιθίων".
Ιαν
18

Το πρόσωπο της εβδομάδας: Στάθης Κόικας - Ηθοποιός

Αρχικά ήθελε εκείνος να καθοδηγεί τον τρόπο που λέγεται μια ιστορία. Μετά, όμως, συνειδητοποίησε πως ήθελε ο ίδιος να λέει την ιστορία. Και έτσι μέσω της μελέτης, της τριβής, της παρατήρησης μπήκε στη ζωή του η υποκριτική και όχι η σκηνοθεσία. Ο Στάθης Κόικας αποφοίτησε μόλις το περασμένο καλοκαίρι από τη δραματική σχολή του Εθνικού Θεάτρου. Και είχε τη χαρά σχεδόν με το καλημέρα να πρωταγωνιστεί στον «Ευτυχισμένο Πρίγκηπα», την παιδική παράσταση που επέλεξε το Εθνικό στο ρεπερτόριο της σεζόν 2016-17.
 
Γνωρίζοντας, όμως, τις τόσο δύσκολες συνθήκες του συγκεκριμένου χώρου ξέρει καλά πως μόνο μέσω της σκληρής δουλειάς και της ομαδικότητας μπορεί ένας νέος ηθοποιός ν’ αντιμετωπίσει την οικονομική ανασφάλεια του επαγγέλματος. 
 
Έτσι ώστε να μην αφήσει να του κλέψουν την ευτυχία, την όρεξη και τα όνειρα ενός ενθουσιώδη καλλιτέχνη, που δεν έχει κλείσει καν τα 30. «Στον «Ευτυχισμένο Πρίγκηπα» βλέπουμε καθαρά αξίες όπως η αυταπάρνηση, η φιλία, η συμπόνια, η ανιδιοτέλεια, έννοιες που οι συνθήκες της ζωής μας, μας κάνουν να ξεχνάμε και να παραβλέπουμε πολλές φορές. Ο ρόλος του ευτυχισμένου πρίγκιπα είναι απαιτητικός και κάθε μέρα προσπαθώ να φτάσω όσο πιο κοντά στις απαιτήσεις του. Στην ιστορία μας δημιουργείται μια περίεργη, αληθινή φιλία που οδηγεί στην ενηλικίωση του πρίγκιπα μέσω της αυταπάρνησης, της ανιδιοτέλειας, της προσφοράς και της αλληλεγγύης».
Ιαν
11

Το πρόσωπο της εβδομάδας: Μαρούσκα Παναγιωτοπούλου - Ηθοποιός / Τραγουδίστρια

Ένα λάθος που συχνά γίνεται και σχετίζεται με τη γνώμη του κοινού για έναν ηθοποιό είναι η ταύτιση του μ’ έναν ρόλο, τον οποίο έχει φέρει με ιδιαίτερη επιτυχία και ενδεχομένως να ταιριάζει και στο παρουσιαστικό του.
 
Κάπως έτσι θυμάμαι και εγώ την εποχή όταν παιζόταν στην τηλεόραση «Χαρά αγνοείται». Εκεί είχα εντοπίσει μεταξύ άλλων μία υψηλόσωμη, αυστηρή στο ύφος ηθοποιό να υποδύεται πολύ εύστοχα τη βοηθό ενός αστυνομικού, ο οποίος αναζητούσε τη χαμένη ηρωίδα της σειράς. 
 
Έπαιζε άλλωστε έναν αντίστοιχο ρόλο και στο LAPD, δίνοντας μου τη λανθασμένη εντύπωση ότι πρόκειται για μία προσωπικότητα, η οποία θα ήταν κοντά στους χαρακτήρες που της δίνονται.
 
Γνωρίζοντας τη Μαρούσκα Παναγιωτοπούλου διαπίστωσα το ακριβώς αντίθετο. Όχι μόνο, γιατί μπορεί να είναι η χαρά της παρέας, αλλά γιατί καταφέρνει στη σκηνή να εμφανίζεται εντελώς διαφορετική απ’ ότι είναι στην πραγματικότητα. 
 
Η μεταμόρφωση ενός ηθοποιού πρέπει να είναι βέβαια προφανής στόχος για να γίνεται όλο και καλύτερος, όμως δεν είναι δεδομένο πως ισχύει. Ειδικά σε περιπτώσεις ηθοποιών, που συνηθίζουν να ταυτίζονται με συγκεκριμένους ρόλους και τύπους φόρμας.